عمده فروشی مواد غذایی در مشهد
عمده فروشی مواد غذایی در مشهد

عمده

عمده فروشی مواد غذایی در مشهد

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

عمده فروشی یکی از قدیمی ترین مشاغل دنیاست که در این روش کسب و کار عمده فروشی واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده میباشد به این شکل که عمده فروشان محصولات را بصورت کلی خریداری و بصورت جزئی تر در اختیار خرده فروشان قرار میدهند .

عمده فروشی ها بدلیل خریدهای بسیار بالاتر محصولات از تولید کننده ها نسبت به فروشندگان خرد مدنظر تولید کننده ها بوده و به همین دلیل تولید کنندگان آفرهای مناسبی برای این دسته از واسطه ها قائل هستند .

در هر جامعه ای که تعدادی فروشنده کوچک و یا اصلاحاً خرده فروش وجود داشته باشند نیاز به شغل عمده فروشی احساس میشود

سود فروش هر واحد محصول در عمده فروشی به مراتب پایین تر از فروش آن محصول در حالت فروش خرده هست اما این حجم فروش است که تعیین کننده سود عمده فروشی میباشد.

خرید عمده مواد غذایی در مشهد – ارزانترین فروشگاه مواد غذایی در مشهد

در کلان شهرهایی مانند مشهد و تهران و … این شغل یکی از مهمترین مشاغل محسوب میشود و بازارهایی ویژه این اصناف وجود دارد که از جمله آنها میتوان به خیابان مصلا و مطهری در مشهد و … اشاره نمود

فعالیت هایپر724 بعنوان عمده فروشی مواد غذایی در مشهد 

هایپر 724 بعنوان یکی از موفق ترین فروشگاههای اینترنتی مشهد در زمینه توزیع و فروش مواد غذایی ، پس از چندین سال حضور در عرصه خرده فروشی مواد غذایی در مشهد ، از ابتدای سال 1400 نسبت به راه اندازی سیستم فروش اینترنتی عمده فروشی مواد غذایی در مشهد اقدام نموده است و با توجه به پتانسیلهای ذاتی و سابقه فعالیت در عرصه مواد غذایی با کیفیت و با قیمت مناسب توانسته نسبت به تامین مواد غذایی در مشهد با قیمتهای رقابتی و ارسال ارزان قیمت کالاها و تسویه در محل قدم بردارد .

خرید عمده مواد غذایی فروش عمده مواد غذایی در مشهد کلی فروشی همه چی

همچنین یکی از اهداف اصلی هایپر724 در زمینه عمده فروشی مواد غذایی در مشهد ارائه اجناس با کیفیت خوب بوده است که تا کنون موفق به عقد قرارداد با برندهای معتبر در زمینه تولیدات غذایی دست یافته است .

عمده 1

انواع فروشندگان کالا

تاجران عمده فروش

در این روش تاجران کالاهایی در حجمهای بسیار بالا را با قیمتهای بسیار پایین خریداری و سپس آنرا در پارتهای کوچکتر و عمده فروشان کوچکتر و همکار توزیع و به فروش میرساند .

این تاجران شناخت بسیار مناسبی از بازار و نیاز آن دارند و اینگونه میتوانند حجم انبوهی از مواد غذایی و غیر غذایی مانند شوینده جات  ،  لوازم خانگی و … را در سریعترین زمان ممکن بفروش برسانند .

کارگزار

کارگزاران شامل همان گروهی میشوند که امروزه به آنها دلال و یا واسطه اطلاق میشود .

این گروه مالک اجناس نیستند و صرفا با شناخت مناسبی که از بازار دارند اجناس تولید کننده و یا عمده فروشان را به مشتری ارائه میدهند و در صورت فروش اجناس درصدی بعنوان کمیسیون فروش دریافت خواهند کرد .

نمایندگان توزیع و فروش

در این روش تولید کننده با اعطای نمایندگی فروش در نقاط مختلف نسبت به توزیع کالای خود اقدام میکند .

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

تفاوت عمده فروشان با خرده فروشان

  • عمده فروشها نیاز به ظاهر شیک ندارند چرا که مشتری آنها قالباً خریدارانی هستند که خود فروشنده و یا مصرف کننده کلی هستند و از طرفی حجم کالای موجود در عمده فروشی بسیار بیشتر از خرده فروشی هست فلذا عمده فروش بیشتر به فضای انبار نیاز دارد تا فضایی که مشتری در آن حضور پیداکرده و خرید انجام دهد اما خرده فروشی مستلزم فضایی مناسب و مرتب است چراکه مشتری هدف آن مردم عادی و مصرف کننده های جزء هستن و فضای مناسب جهت ارائه خدمات در فروش این دسته تاثیر گذار است .
  • تعداد مشتریان عمده فروشان بسیار کمتر از تعداد مشتریان یک فروشگاه زنجیره ای است
  • حجم خرید هر یک از مشتریان عمده فروشی چندین برابر هز مشتری خرده فروشی میباشد
  • تنوع کالای یک عمده فروشی نسبت به خرده فروشی کمتر است چرا که حجم کالاها آن بیشتر است و قالباً بصورت تخصصی روی یکسری محصولات خاص خود کار میکنند

 

عمده 2

مزایای عمده فروشی برای تولیدکنندگان

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

عمده فروشان بخشی از مسئولیت بازاریابی محصولات را بر عهده دارند و تعامل تولید کننده با عمده فروشی که در بازار شرایط مناسبی را دارد میتواند کمک زیادی به فروش محصولات تولید کننده داشته باشد

به همین دلیل هم هست که تولید کنندگان به عمده فروشان تخفیفات و آفرهای زیادی ارائه میدهند

عمده فروشان بخش از هزینه های مربوط به حمل و نقل تولید کننده را کاهش میدهند .

آنها با خرید و انبار کالاها در حجمهای بالا باعث کاهش هزینه های ارسال تولید کننده میشوند و بخشی از این هزینه را خود و بخش دیگر را خرده فروشان به دوش میکشند.

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

یک عمده فروشی با توجه به خرید بالایی که انجام میدهد بخشی از هزینه های انبار داری تولید کننده را کاهش میدهد .

مزایای عمده فروشان برای تولید کننده ها به حدی بوده است که تولید کننده فروش عمده خود را از طریق ارائه محصولات با آفر بالا به این بخش از بازار ارئه میدهند و از سود ارائه مستقیم به خرده فروشان گذشته و تنها ظرفیت اندکی از فروش خود را بصورت مویرگی و … بفروش میرسانند .

مشتریان عمده فروشی

مشتریان عمده فروشی قالباً خرده فروشان و مغازه دارها هستند اما مشاغل دیگری نیز مانند هتل ها  ،  رستورانها  ،  بیمارستانها  ،  تولید کننده هایی که مواد غذایی و … بعنوان مواد اولیه محصول آنها میباشد و … نیز از مشتریان عمده فروشی هستند که بخش قابل توجهی را به خود اختصاص میدهند.

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

مخصوصاً در شهرهایی مانند مشهد و اصفهان و … که اینگونه مشاغل سهم زیادی از مصرف بازار را به خود اختصاص میدهد .

مزایای عمده فروشی برای خرده فروشان

تولید کنندگان و وارد کنندگان ایرانی قالبا از سیستمهای حمل و ارسال کالای درستی برخوردار نیستند و تنها بخش کمی از آنها با توجه به شرایط و عمدتاً بصورت محدود  ،  سیستم پخش محصولات دارند .

همچنین در ایام خاصی مانند عید نوروز تمامی کارخانه ها  ،  گمرک و … تعطیل میباشد و امکان ارائه خدمات را ندارند .

از طرفی هر عمده فروشی تنوع زیادی از کالاها را دارا میباشد و چنانچه خرده فروش بخواهد با خود کارخانه تولیدی در اتباط باشد باید با صدها مرکز مختلف در ارتباط باشد تا بتواند اجناس مورد نیاز خود را تامین کند.

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

با تمام این موارد حال تصور کنید که خرده فروشان برای خرید کلی محصولات خود که قالباً از تنوع بالایی هم برخوردار هست راهی جز خرید از عمده فروشی را انتخاب نمایند .

که در این صورت بخش زیادی از زمان و … را ازدست خواهند داد .

 

عمده 3

عمده فروشی اینترنتی

عمده فروشی اینترنتی سبک جدیدی از عمده فروشی است که قدمت زیادی ندارد

این سبک عمده فروشی دارای مزایای زیادی میباشد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

در سیستم عمده فروشی اینترنتی مشتریان از هرجایی و در هر ساعتی امکان ثبت سفارشات اقلام مورد نیاز خود را دارند

در سیستم عمده فروشی اینترنتی با توجه به نوع فعالیت قابلیت افزایش و بالابردن تنوع محصولات با سرمایه گذاری کمتر وجود دارد .

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

سیستم عمده فروشی اینترنتی الزام به جمع آوری و نگهداری محصولات در فضایی مشخص و در یک نقطه خاص از شهر را ندارد و میتواند در نزدیکترین موقعیت نسبت به محل خریداران قرارگیرد .

در این سیستم میتوان از سرعت ارسال بالاتری نسبت به روشهای قدیمی عمده فروشی بهره برد .

عمده فروشی مواد غذایی در مشهد

برندها و کالاهایی که در ایران بیشتر مورد توجه عمده فروشان قرار گرفته است

بصورت کلی کالاهای مصرفی مردم که بصورت روزمره مورد استفاده قرار میگیرد به دو دسته کلی غذایی و غیر غذایی تقسیم میشود

هر یک از این دسته ها شامل اقلام زیادی میباشند که بخشی از آنها را در زیر معرفی میکنیم

 

عمده 4

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

دسته مواد غذایی

تنقلات شامل :

آدامس و خوشبوکننده دهان

بیسکویت و ویفر

پاستیل ،  اسمارتیز و دراژه

پفک و اسنک

تخمه و مغزهای طعم دار

چیپس و پاپ کورن

شکلات ،  تافی و آبنبات

کیک و کلوچه

لواشک ،  برگه و آلوچه

بستنی

 

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند اکشن  ، فرمند ، نادری ، رضوی ، فافا ، چی توز ، چاکلز ، اشی مشی ، تاپیس ، شیرین عسل ، آناتا ، آیدین ، مزمز ، میهن ، پگاه ، کاله و … میباشدند

چاشنی و مخلفات غذا شامل:

آبلیمو ،  آبغوره و سرکه

ادویه و چاشنی

خیار شور و ترشیجات

رب و کنسرو گوجه

زعفران ،  زرشک و تزئینات غذا

زیتون

سس

سبزی خشک

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند آرشیا ، مهرام ، گالری سید داوود ، بهروز ، دلپذیر ، پمینا ، سحرخیز ، زشک ، تبرک ، تارا ، چین چین ، دانه گل ، اصالت ، یک و یک ، گلچکان زمانی ، نادر ، بیژن ، قائنات ، رضا ، سحر ، ماهرخ و … میباشند.

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

خشکبار ،  شیرینی و دسر شامل :

پودر ژله و کارامل

پودر کیک و شیرینی

خرما و رطب

خشکبار و آجیل

دسر آماده

شیرینی

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند فرمند ، زرماکارون ، تک ماکارون ، گلها ، پگاه ، گل بخت ، حاجی بحرانی ، جام عسل ، برادران حسینی ، دنت ، گلیران ، هاتی کارا ، شیبابا ، الیت ، گلستان ، برکت ، برتر ، چی توز ، برفود ، مزمز ، سنجابک ، دنت ، کوپا ، تیستی ، رشد ، شیگوار و … میباشند.

 

عمده 5

خوار و بار شامل :

برنج

حبوبات و سویا

روغن

شکر

غلات

قند و نبات

ماکارونی ،  پاستا و رشته

نان و خمیر

عمده فروشی مواد غذایی در مشهدعمده فروشی مواد غذایی در مشهد

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند گلستان ، دانه گل ، برتر ، برکت ، برفود ، آشپزخانه ، لادن ، اوبلا ، فامیلا ، طبیعت ، زرماکارون ، تک ، مک ، ساوین ، فاطیما ، سید ، معصوم ، رضا ، سحر ، بارگاه ، مش مش ، گلیران ، پردیس ، مهماندوست ، دبش ، ارل گری ، تویینگز ، شاهسوند ، 9595 ، دالیا ، سبحانو … میباشند

 

صبحانه شامل :

حلوا شکری ،  ارده و کنجد

شکلات صبحانه

شیره

عسل

کره بادام زمینی و پسته

کورن فلکس و غلات صبحانه

مربا

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند شفابخش ، فرمند ، عقاب ، سیمرغ ، کوهپایه ، خمین ، به صبا ، زشک ، مهرام ، ولوتینا ، ترنگ ، برسام ، برتر ، باز ، گرجی ، آیدین ، مینو ، هانولان ، آبشن ، ممتاز ، ساشه ، شکلی ، کوهستان ، شیگوار ، نوبیتس ، میکس لند ، مهرام ، خوشابشانا ، برتر ، مولدینگ ، سحر و … میباشند

کنسرو و غذای آماده شامل :

غذای آماده و نیمه آماده

کمپوت

کنسرو

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند پیک ، سحر ، زشک ، یک و یک ، به صبا ، الیت ، ریوا ، چاباتای ، کوردون بلو ، دالیا ، هاتی کارا ، برتر ، نوبر ، مارین ، بهروز ، هپی فارم ، کاله ، پگاه ، ب.آ ، ایلیکا ، خوشاب ، بیژن ، تحفه ، شیلتون ، کیمبال ، شام شام ، اسپرتو ، سبزان ، نیا و… میباشند

 

عمده 6

لبنیات شامل :

پنیر

خامه

دوغ

شیر

کره

کشک

ماست

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند پگاه ، کاله ، صباح ، دامداران ، دالیا ، پاک ، هراز ، پادراتوس ، سون ، میهن ، دهکده خرم ، خرم ، آنا ، آلیما ، دالیا ، نیکو لبن عاطفی و … میباشند.

نوشیدنی ها شامل :

آب معدنی

چای و تی بگ

دمنوش و یخ نوش

شربت و آبمیوه

عرقیات و گلاب

قهوه ،  قهوه فوری و هات چاکلت

ماءالشعیر

نوشابه انرژی زا

نوشابه و نوشیدنی گازدار

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند زمزم  ،  پپسی ، خوشگوار ، هی دی ، هی جو ، ایستک ، دلستر ، هوفنبرگ ، عالیس ، میهن ، گلستان ، دبش ، دوغزال ، شاهسوند ، کافی میکس ، علی کافی ، نادر ، گلچکان زمانی ، کاله ، طبیعت ، مولتی کوکو ، مولتی کافه ، مادلین ، شاتل ، هپی لایف ، سانی نس ، احمد ، کریستال ، باربیکن ، کامبیز ، سن ایچ ، فانتا ، رانی ، سان استار ، شریسا و … میباشند

میوه و سبزیجات

گوشت و مواد پروتئینی

برخی از برندهای فعال در تولید این محصولات مانند رضوی ، سپیدگوشت ، مکتوس ، بهشت ، انفرادی ، صادق خان ، کامیاب و … میباشند .

دسته مواد غیر غذایی :

مواد شوینده

آرایشی

بهداشتی

ظروف

آشپزخانه

لوازم التحریر

اسباب بازی

ابزارآلات و …

اگر بخواهیم سهم هر یک از انواع عمده فروشی که به دو بخش عمده فروشی مواد غذایی و عمده فروشی مواد غیر غذایی تقسیم میشوند را تعیین کنیم باید بگوییم که از نظر ریالی سهم عمده فروشی مواد غیر غذایی بیشتر از عمده فروشی مواد غذایی است اما از نظر تعداد اقلام عمده فروشی مواد غذایی به مراتب از تعداد و تنوع کالایی بیشتری برخوردار است .

عمده 7

 

کلمات کلیدی :

عمده فروشی – عمده فروشی اینترنتی – عمده فروشی در مشهد – عمده فروشی آنلاین – مواد غذایی عمده – مواد غذایی کلی – عمده فروشی مواد غذایی _ فروش مواد غذایی کلی