ویتامین میوه ها
ویتامین میوه ها

ویتامین میوه ها

 

میوه‌ها دارای مهم‌ترین ویتامین‌های بدن بوده که برای سلامت انسان ضروری می‌باشند.

میوه‌ها علاوه بر دارا بودن طعم و مزه‌ی لذت بخش، منبع غنی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد تغذیه‌ای لازم می‌باشند. در ادامه با برخی از ویتامین های موجود در انواع میوه ها و خاصیت های درمانی آنها آشنا می شویم.

 

ویتامین A :

ویتامین A یک ماده‌ی غذایی مغذی است و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. در ادامه به برخی از خواص شگفت انگیز این ویتامین میوه ها می پردازیم.

– ویتامین A موجب تکثیر سلول و تولید هورمون، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود بینایی، افزایش رشد موها، رشد و توسعه‌ی مناسب استخوان‌ها و دندان گردد.

ویتامین های میوه ها

– این ویتامین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. رادیکال‌های آزاد می‌توانند موجب بیماری‌های زیادی مثل آسیب‌های مغزی، مشکلات استخوانی، سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و ضعف سیستم ایمنی در بدن باشند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین A نقش مهمی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد و بازسازی سلول‌های تخریب شده دارند. همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها موجود در این ویتامین خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش و به پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به سرطان می پردازند.

میوه

– ویتامین A در حفظ سلامت سیستم تولید مثل زنان و مردان و همچنین اطمینان از رشد طبیعی جنین در دوران بارداری لازم و ضروری است. شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

– در خانم‌های باردار، ویتامین A در رشد و تکامل بسیاری از اندام‌ها و ساختار‌های اصلی جنین مانند چشم‌ها، ریه، لوزالمعده و… نقش اساسی دارد. اما باید در مصرف این ویتامین توجه کرد، چرا که مصرف زیادش در دوران بارداری می‌تواند برای جنین در حال رشد خطرناک باشد.

– کمبود ویتامین A می‌تواند موجب شب کوری، خشکی پوست، استخوان‌ها و دندان‌های ضعیف گردد.
این ویتامین در میوه هایی مانند پرتقال، هندوانه، تمشک، هلو، کیوی، سیب و برخی دیگر از میوه‌ها وجود دارد.
شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

 

ویتامین B1:

ویتامین B1 به عنوان “تیامین” نیز شناخته می‌شود. تیامین، ویتامین مورد نیاز برای متابولیسم کربوهیدرات می‌باشد.
ویتامین B1 برای اطمینان از عملکرد نرمال قلب، سیستم عصبی و عضلات مناسب می‌باشد.

کمبود ویتامین B1 موجب بیماری بری بری شده که می‌تواند علائمی مانند خستگی، بی‌حسی در دست و پاها، از دست دادن اشتها و استفراغ را ایجاد کند و بر قلب و عروق و سیستم عصبی نیز تاثیر می‌گذارد.

این ویتامین در میوه هایی همچون موز، هلو، لیمو، تمشک، پرتقال، انبه، گریپ فروت، آناناس و… یافت می‌شوند.
شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

 

 

ویتامین B2:

ویتامین های میوه هاویتامین B2 به عنوان “ریبوفلاوین” شناخته می شود که نقش بسیار مهمی در تولید سلول های قرمز خون و رشد و نمو بدن ایفاء می‌کند. همچنین این ویتامین میوه ها تاثیر مهمی در تولید مثل ایجاد می‌کند.
ویتامین B2 در میوه ی کیوی به وفور یافت می‌شود، اما میوه‌های دیگر دارای ویتامین B2 نیستند.

 

 

ویتامین B3:

ویتامین B3 به عنوان “نیاسین” نیز شناخته می شود و برای آزاد سازی انرژی از غذا و همچنین برای عملکرد خوب بیش از 50 آنزیم مفید می‌باشد.

ویتامین های میوه هاویتامین B3 موجب پیشگیری از بروز بیماری پلاگر شده که این بیماری منجر به اختلالات گوارشی، درماتیت، سردرگمی ذهنی، بی خوابی و حتی زوال عقل می‌گردد، بسیار مفید است.

همچنین این ویتامین برای سلامت دستگاه گوارش و تقویت سیستم عصبی مفید بوده و حفظ سلامت پوست نیز مهم است. ویتامین B3 را می توان در میوه هایی چون موز، هلو، هندوانه، کیوی و طالبی پیدا کرد. شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

 

 

ویتامین B5:

ویتامین B5 به “اسید پانتوتنیک” شناخته می شود که برای متابولیسم بدن ضروری است. این ویتامین به تولید کلسترول و تسهیل هورمون‌های استروئیدی نیز مفید می‌باشد.

ویتامین B5 به استفاده ی مناسب دیگر ویتامین میوه ها توسط بدن را تضمین کرده و موجب ترویج سلامت سیستم گوارشی می‌ شود. این ویتامین در میوه هایی چون پرتقال و موز یافت می‌شود.

 

 

ویتامین B6:

ویتامین B6 به “پیریدوکسین” شناخته می شود که نقش اساسی در متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین دارد.
این نوع ویتامین میوه ها دارای فواید و خواص بسیاری است که شامل: تقویت و افزایش سیستم ایمنی بدن، تولید سلول‌های قرمز خون، نرم شدن عملکرد سیستم عصبی و… است.
کمبود ویتامین B6 می‌تواند باعث حالت تهوع، تحریک پذیری، بی‌خوابی، درماتیت، آسم و آلرژی شود.
ویتامین B6 را می توان در میوه هایی مانند موز و هندوانه پیدا کرد.
شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

ویتامین B9:

ویتامین B9 به عنوان “فولیک اسید” یا “فولات” نیز شناخته می‌شود. فولیک اسید برای رشد سلول و توسعه‌ی مناسب جنین مورد نیاز می‌باشد و همچنین برای تولید سلول‌های قرمز خون، DNA و اجزاء تشکیل دهنده‌ی سیستم عصبی موثر است.
ویتامین B9 را می توان در میوه هایی چون توت فرنگی، تمشک، کیوی، پرتقال، موز و… به وفور یافت.

 

 

ویتامین C:

ویتامین C به عنوان “اسکوربیک اسید” شناخته می شود که یک آنتی اکسیدان بوده و عنوان ویتامین میوه ها به حفاظت از سلول‌های بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد کمک زیادی می‌کند.

– این ویتامین برای تشکیل کلاژن، غضروف، رگ‌های خونی و عضلات بسیار مهم است.

– ویتامین C موجب تسهیل جذب آهن، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش سرطان،

ویتامین های میوه ها

پیشگیری از چروک شدن پوست، بهبود جای زخم و سوختگی‌ها، درمان آفتاب‌ سوختگی، کمک به درمان اگزما، کمک به ساخت کلاژن، محافظت در برابر تغییر رنگ پوست، بهبود بافت پوست، کاهش لکه‌های پوستی، کنترل جوش و آکنه، بهبود جریان خون و محافظت در برابر عفونت‌های پوستی می شود. شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

– همچنین این ویتامین در پیشگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی بدن، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی و محافظت در برابر بیماری‌های چشم بسیار موثر است.

کمبود ویتامین C سبب خونریزی لثه‌ها، کاهش وزن، تحریک پذیری و… می شود.

این ویتامین را می توان به میزان فراوانی در میوه هایی چون سیب، موز، آلو، پرتقال، لیمو، خرما، توت فرنگی، تمشک، انگور، انبه و هندوانه پیدا کرد.

شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

 

 

 

 

ویتامین E:

ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان قوی بوده که به حفظ بافت‌ها و سلول‌های بدن می پردازد و آنها را از آسیب های احتمالی ایجاد شده توسط رادیکال‌های آزاد حفاظت و بهبود می دهند.

ویتامین E به عنوان یکی از ویتامین میوه ها به تشکیل سلول‌های قرمز خون، ترویج گردش خون و حفاظت از غشاء سلول ها می پردازد.

بنابراین ویتامین E توانایی زیادی در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد دارد که به طور طبیعی داخل سلول‌های بدن ایجاد می‌شوند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین E به آن اجازه می‌دهد تا از صدمه دیدن داخل رگ‌ها و سکته‌ی قلبی پیشگیری کند.

همچنین به دلیل خاصیت ضد انعقادی که دارد، به جریان راحت خون در رگ‌ها کمک فراوانی می‌کند و پیشگیری از سقط جنین هم بسیار موثر است. شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.
کمبود ویتامین E در بدن موجب تخریب و ضعف بینایی می شود که این امر دارای علائم و نشانه ای همچون: ضعف ماهیچه، مشکلات تعادل و قدم زدن، خستگی و سوزش، وخامت دید، مشکلات سیستم ایمنی و… می باشد.

این ویتامین را می توان در میوه ها و صیفی جات همچون ذرت، بادام، فندق، گردو، اسفناج، کلم پیچ، سویا، سیب‌ زمینی، آووکادو، کیوی، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و… به وفور یافت.

 

 

ویتامین D:

ویتامین‌ D یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری بدن و از انواع ویتامین میوه ها به حساب می آید که یک ویتامین محلول در چربی بوده و به طور طبیعی در مواد غذایی فراوانی وجود دارد.

با قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش خورشید می‌توانید این ویتامین را دریافت کنید.

ویتامین های میوه هاویتامین D باعث جذب بهتر کلسیم در معده می‌شود. مهم‌ترین اثر ویتامین D، تضمین سلامت استخوان‌ها است. چنانچه میزان ویتامین D در بدن شما به اندازه‌ی کافی نباشد، ممکن است بعد از یک زمین خوردن ساده دچار شکستگی در ناحیه دست و پا شوید.

این ویتامین برای تنظیم رشد سلول‌ها، سیستم عصبی، عضلانی و کاهش التهاب بسیار مفید است. کمبود این ویتامین ممکن است موجب راشیتیسم و استئومالاسی یا نرم شدن استخوان شود. شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

ویتامین D را می توان به در میوه ها و صیفی جاتی چون قارچ ها و آب پرتقال و همچنین در مواد غذایی چون روغن جگر ماهی، ماهی سالمون، تخم مرغ، شاه‌ماهی، ماهی ساردین، روغن کبد ماهی کاد، میگو، زرده‌ی تخم مرغ، شیر گاو، شیر سویا، غلات جو دوسر و فرآورده‌های لبنی مثل شیر، پنیر و بستنی و ماست و… به فراوانی یافت.
کمبود ویتامین D بدن را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند که برخی از آنها عبارت است از:
راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان، کم‌ خونی، بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش قدرت یادگیری در بزرگسالان، افزایش آسم در بچه‌ها و… است.
کمبود ویتامین D در بدن با علائمی نظیر: ضعف ماهیچه‌ها، درد استخوان‌ها، مریض‌ شدن‌های مکرر، خستگی، افسردگی، کاهش توانایی التیام زخم‌ها، ریزش مو و… همراه است.

میوه

ویتامین K:

ویتامین K یکی از ویتامین‌های ضروری بدن و از انواع ویتامین میوه ها محسوب می شود که محلول در چربی بوده و بدن انسان برای اصلاح بعضی از پروتئین‌ها به آن نیاز دارد.

ویتامین K دارای دو نوع است.

نوع اول ویتامین K1 است که “فیلوکوئینون” هم نامیده می‌شود و نوع دوم K2 یا “منو کینون” است که به صورت طبیعی در مجاری روده تولید می‌شود‌.

ویتامین های میوه هاویتامین‌های K1 و K2 موجب انعقاد خون، جلوگیری از خونریزی، درمان خونریزی ناشی از بیماری‌های کبدی، زردی و زخم معده و همچنین خونریزی‌های ناشی از استفاده‌ی طولانی مدت از آسپرین‌ها و آنتی‌ بیوتیک‌ها را درمان می‌کند. شما می توانید با خرید میوه با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و در صورت کمبود آن را از ویتامین میوه ها متفاوت کسب کنید و سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کنید.

همچنین این ویتامین در درمان خونریزی شدید در دوران قاعدگی بسیار مفید است. و به پیشگیری از سنگ کلیه و درمان پوسیدگی استخوان کمک شایانی می‌کند.

نیمی از ویتامین K لازم بدن توسط باکتری‌های روده‌ی انسان ایجاد می‌شود.

ویتامین K در میوه ها و مواد غذایی بسیاری چون جعفری، کلم، اسفناج، گل کلم، زرده‌ی تخم مرغ، کاهو، چای سبز، گوجه فرنگی، مارچوبه، کرفس، لوبیا سبز، شاهی، شلغم، روغن سویا، روغن کبد ماهی و نخود سبز پخته به وفور یافت می شود.

شما مشتریان گرامی می توانید به فروشگاه اینترنتی هایپر 724 مراجعه کنید و انواع میوه های مورد علاقه ی خود را سفارش دهید و با انواع ویتامین میوه ها آشنا شوید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری