Pineapple
با آناناس چه میشود درست کرد ؟

 

آناناس

آناناسآناناس مانند تمامی میوه‌های موجود در طبیعت، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد که مصرف آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن، بارها توسط کارشناسان تغذیه و سلامت توصیه میشود . آناناس نوعی میوه می باشد که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. آناناس  نوعی میوه چندگانه است که در علم باغبانی به آن سینکارپ گفته می شود. آناناس ، بومی دائمی ناحیه گرمسیری قارهٔ آمریکا است که میوه‌های خاردار و مطبوعی دارد؛ و در کوبا، پورتوریکو و هاوایی از نظر محصول، آناناس در رتبه اول قرار داد. آب و گوشت این میوه را به مقدار زیاد کنسرو می‌کنند همچنین در جزایر فیلیپین از برگ‌های خاردار آن رشته‌هایی به دست می‌آید که با آن پارچه می‌بافند.

 

آناناس

خواص آب آناناس :
  1. افرادی که به صورت روزانه آب آناناس کنسرو شده استفاده میکنند ، کمتر از افرادی که این میوه را نمی خورند، دچار عفونت های باکتریایی و ویروسی می شوند. و در صورت بیمار شدن نیز طول دوره درمان آن ها کمتر می شود.
  2. بروملین یک آنزیم موجود در ساقه آناناس است که می تواند به تجزیه و هضم پروتئین کمک زیادی کند. مکمل بروملین به شکل کپسول نیز در دسترس است. این مکمل به منظور کاهش تورم، کبودی، زمان بهبودی و درد بعد از عمل جراحی استفاده می شود.
  3. آب آناناس حاوی  ویتامین C و بتا کاروتن است که می توانند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی و آلودگی کمک کرده و منجر به کاهش چین و چروک و بهبود بافت کلی پوست شوند . همچنین ویتامین C با تشکیل کلاژن، که یک پروتئین رایج در بدن است و به استحکام و ساختار پوست کمک می کند.
  4. آب آناناس به سرکوب سلول های سرطانی تخمدان و روده بزرگ و پروستات کمک می کند.
  5. آب آناناس حاوی بروملین می باشد که مشکلات پوستی را درمان میکند.

 

 

مواد مغذی در هر 100 گرم آناناس :
  • کیلوکالری                                 50 %
  • پروتئین                                   0/54 گرم
  • فیبر                                       1/14 گرم
  • چربی                                     12 /0 گرم
  • ویتامین B1 (تیامین)                0/079 میلی‌گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین)           0/032 میلی‌گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین)              0/5 میلی‌گرم
  • ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)   213/ 0 میلی‌گرم
  •  ویتامین B9 (اسید فولیک)        18 میکروگرم
  •  ویتامین C (ث )                    47/ 8 میلی‌گرم
  •  کلسیم                                13 میلی‌گرم
  •  آهن                                   29/ 0 میلی‌گرم
  •  روی                                   12 /0 میلی‌گرم
  •  پتاسیم                                109 میلی‌گرم
  • فسفر                                    8 میلی‌گرم
  •  منگنز                               927/ 0 میلی‌گرم
  •  سدیم                                 1 میلی‌گرم
  •  منیزیم                                12 میلی‌گرم

 

خواص آناناس :
  1. مصرف آناناس موجب درمان ترک های پا میشود.
  2. آناناس مفید برای بهبود هضم و دستگاه گوارش است.
  3. آناناس برای درمان سینوزیتو آلرژی های تورمی مفید میباشد.
  4. آناناس منبع غنی از ویتامین C است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  5. آناناس به سفت کردن بافت های لثه و حتی جلوگیری ازسرطان دهان کمک می کند.
  6. آناناس دارای ویتامین C می باشد که استخوان ها و بافت های بدن را تقویت می کند.
  7. آناناس حاوی بروملین می باشد ، بروملین به کاهش چسبندگی زیادی خون کمک می کند.
  8. آناناس یک ادرار آور طبیعی است که به سم زدایی از کلیه ها و دستگاه ادراری کمک کرده و برایدرمان سنگ کلیه مفید می باشد.
  9. آناناس حاوی میزان خوبی از ویتامین های B است که مغز شما را به سمت عملکرد بهتر سوق می دهد و توانایی شما برای مقابله بااسترس را به طور موثر بالا می برد.
  10. به خاطر سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C آناناس برای سلامت چشم و بهبود بینایی مفید می باشد.
  11. به دلیل میزان بالای ویتامین C و خواص ضد التهابی ، آناناس می تواند جهت درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید استفاده شود.همچنین بروملین التهاب و مشکلات تنفسی را کاهش می دهد.
  12. آناناس حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کرده و موجب
  13. جلوگیری از سرطان میشود.
  14. آناناس می تواند هم به صورت خارجی و هم به صورت داخلی به بهبود مشکلات پوستی و درمان آکنه کمک کند.

 

طرز تهیه لیموناد آناناس کبابی :

ابتدا ماهی تابه را روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید و 3/4 فنجان اسلایس آناناس تازه برش خورده را در ماهی تابه بگذارید. به مدت 6 الی 7 دقیقه آناناس ها را روی حرارت در ماهی تابه زیر و رو کنید تا زمانی که اسلایس های آناناس طلایی شوند. این کار را می توانید در فر نیز انجام دهید اما کمی زمان بر است. پس از گریل شدن اسلایس های آناناس آن ها را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا سرد شوند.در یک پارچ 4 فنجان آب گرم و 3 قاشق غذاخوری شکر را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا شکر در آب حل شود.آناناس های گریل شده و 3/4 فنجان آب لیمو تازه را در مخلوط کن میکس کنید تا به خوبی له شوند و ترکیب یکنواختی به دست بیاید. پس از آن از یک صافی رد کنید. برای عبور آناناس له شده از صافی می توانی از قاشق کمک بگیرید.آناناس و آبلیموی صاف شده را به پارچ محتوی آب و شکر اضافه کنید و هم بزنید. پارچ محتوی لیموناد آناناس را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. پس از خنک شدن در لیوان ریخته و داخل آن یخ بیندازید. با برش های لیمو و یا آناناس تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه‏ شربت آناناس :

1 عدد آناناس برداشته و پوست آن را بگیرید ، آن را خردکرده و با آب لیموگیری آب آن را بگیرید . سپس با 2 کیلو شکر مخلوط کرده ‏و روی حرارت گذاشته و پس از چند جوش از صافی رد کنید . در این مرحله 1 لیتر آب و 1/2 قاشق چایخوری وانیل را افزوده ‏تا خوب غلیظ شود و آنگاه ‏از روی حرارت بردارید.

 

طرز تهیه کمپوت آناناس:

1 عدد آناناس انتخاب کرده و آن ها را برش بزنید. آناناس های برش زده را داخل قابلمه ای ریخته و 3 لیوان آب و 1/2 لیوان شکر را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مواد در مدت زمان ده دقیقه بر روی گاز جوشیده و با شکر پخته شود.لازم نیست تا آناناس ها آنقدری پخته شوند که به صورت له درآیند. سپس آن را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مدنظر ریخته و پس از خنک شدن درون یخچال قرار دهید . نوش جان

آناناس

طرز تهیه مربای آناناس :

آب :               1/5 پیمانه

شکر:              1 پیمانه

آبلیمو :            2 قاشق غذا خوری

آناناس بزرگ :   1 عدد

پوست و وسط آناناس را جدا کرده و به قطعات کوچک خرد کنید. تکه های خرد شده را همراه آب به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. شکر را اضافه کرده و کمی همزده تا شکر حل شود، حرارت را زیاد کنید تا دوباره به جوش آید، در این مرحله مربا  آب می اندازد. سپس حرارت را کم کرده تا مربا به مدت یک ساعت به آرامی جوشیده و غلیظ شود.ده دقیقه آخر آبلیمو را اضافه کرده و اگر مربا هنوز غلیظ نشده بود حرارت را زیادتر کنید تا به قوام کافی برسد. بعد از کمی خنک شدن آن را در ظرف شیشه ای بریزید و درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه ترشی آناناس :

یک قوطی کمپوت آناناس را برداشته و حلقه های آناناس آن ها را در ظروف شیشه ای بچینید. 1/2 قاشق چای خوری  رنگ خوراکی و نصف قاشق چای خوری نمک را در همین مرحله ریخته و سرکه سفید را به آن اضافه کنید. به این ترتیب حلقه های آناناس را در 2 لیتر سرکه سفید، 1/2 قاشق چای خوری نمک و رنگ خوراکی قرار دهید . ریختن سرکه را تا حدی ادامه دهید که تمام سطح آناناس ها را بپوشاند. در شیشه ترشی را محکم ببندید. به مدت یک هفته شیشه را در دمای اتاق قرار دهید. بعد از طی این مدت کوتاه ترشی آناناس شما آماده سرو می باشد. نوش جان

 

روش اول تهیه دسر پارافه آناناس :
مواد لازم
  1. بستنی وانیلی                       3 عدد
  2. خامه صبحانه                       100 گرم
  3. شکر                               2 قاشق غذا خوی
  4. کمپوت آناناس خرد شده         1 لیوان
  5. پودر ژله آناناس                     1بسته
  6. پودر ژلاتین                      1 قاشق غذاخوری
  7. آب سرد                           1/2 پیمانه
  8. آب جوش                          1 لیوان
  9. آب کمپوت آناناس               1 قوطی
طرز تهیه

بستنی و شکر با خامه را در مخلوط کن ریخته و اجازه دهید مخلوط شوند . ژله را با آب جوش حل کرده و به مخلوط بستنی اضافه کنید. ژلاتین را با یک دوم پیمانه آب به روش بن ماری حل کرده و به مواد اضافه کنید. آناناس هم که به تکه های کوچیک خرد شده به مواد اضافه کرده هم بزنید.آب اناناس هم ریخته و در مخلوط کن خوب خوب مخلوط کنید. مواد را در قالب که کمی چرب کرده بریزید و حدود چهار ساعت در یخچال قرار بدید.

طرز تهیه کرم آناناس :

یک قوطی کمپوت آناناس را در ظرفی ریخته و آب آن را کنار گذاشته و 2 قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را داخل آن بریزید و اجازه دهید کمی بماند . 150 گرم شکر را به آب کمپوت و ژلاتین افزوده و روی حرارت قرار دهید تا پودر ژلاتین و شکر باهم حل شوند. هنگامی که شکر و ژلاتین حل شدند از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. سپس کمی پوست پرتقال را رنده کنید و به مواد اضافه کنید ، 50 میلی لیتر شیر را به مواد افزوده و با هم مخلوط کنید و بعد از خنک شدن در یخچال قرار دهید تا سرد شود. و بعد 1 پیمانه خامه شیرین را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا زمانی که فرم بگیرد. مایه را از یخچال بیرون آورده و خامه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.قالب مورد نظرتان را آماده کنید و چند قاشق از کرم را داخل آن بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا خودش را ببندد.بعد از ده دقیقه قالب را بیرون آورده و آناناس خرد شده را داخل آن بریزید و به فریزر برگردانید. سپس قالب را از فریزر خارج کرده و مقداری کرم روی آناناس ها بریزید و به فریزر برگردانید . این مراحل را تا زمانی که مواد تمام شود انجام دهید. و در آخر قالب را برای  10 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خوب ببندد.سپس دسر شما آمادست.

آناناس
پاناکوتای آناناس :

مواد لازم:

شير :                      2 ليوان
خامه صبحانه :          300 گرم
شكر :                    1/2 پيمانه
پودر ژلاتين :      2 قاشق غذاخوری
وانيل :              1/4 قاشق چای خوری
ژله آناناس :               1/2 بسته
كمپوت آناناس :           چند حلقه

 

طرز تهيه:

خامه ، شیر ، شکر و ژلاتین رو به کمک همزن دستی مخلوط کنید و طرز تهیه پاناکوتا آناناس

طرز تهیه پاناکوتا آناناس

روی حرارت قرار بدین تا وقتی مواد گرم بشه ولی نجوشه. بعد از روی حرارت بردارین کمی که خنک شد بهش وانیل رو اضافه کنین تو قالب مورد نظر بریزین و داخل یخچال اجازه بدین که خودش رو بگیرهژله رو به کمک یک پیمانه آب جوش حل کنین اجازه بدین کاملا از حرارت بیفتهلایه اول که خوب گرفت روی پاناکوتارو با آناناس خرد شده بپوشونین و روی آناناسها رو ژله آلوورا بریزین و بزارین داخل یخچال تا حسابی خودش رو بگیره .

 

اسموتی آناناس موز 

1 عدد موز و آناناس را خرد کرده و به همراه 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی و 1 قاشق غذا خوری شکر داخل میکسر ریخته. میکسر را روشن کنید و اجازه دهید مواد مخلوط شوند. میتوانید تکه های یخ در آن بریزید و با برش آناناس و یا برگ نعنا آن را تزئین کنید اسموتی آماده است.

 

 

طرز تهیه معجون آناناس :

آب آناناس                  4  پیمانه

شیر یا شیرنارگیل      1/2  پیمانه

عصاره نارگیل           3 قاشق کوچک

آناناس پوره شده      به مقدار دلخواه

 

آب آناناس را در قالب یخ حبه ای  ریخته  و در فریزر قرار دهید تا یخ ببندد مانند عکس و سپس انها را از قالب خارج میکنیم .حبه یخ های آناناسی را در مخلوط کن بریزید و سپس شیر نارگیل  و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید .در نهایت آناناس پوره را اضافه و به مدت لازم مخلوط کن را روشن کنید تا حسابی مواد مخلوط شوند .شیک آناناس را در مرحله قبل در فریزر بگذارید  به مدت 1 یا 2 ساعت تا خودش را بگیرد .سپس در یک لیوان مناسب که برای معجون آناناس انتخاب کرده اید آب آناناس بریزید حتی میتوانید کمی پوره آناناس هم به آن اضافه کنید تا به قولی معجون آناناس ما پالپ دار شود .بعد شیک شیر آناناس را به آن اضافه کنید  و نوش جان کنید.

آناناس

 

مضرات آناناس:
  • اگر معده شما حساس شده و خوب کار نمیکند از خوردن آناناس بپرهیزید. اسید موجود در آناناس باعث بدتر شدن آن میشود.
  • مصرف زیاد آناناس باعث افزایش مقدار بروملین در بدن شده که منجر به سقط و زایمان زودرس میشود. همچنین باعث استفراغ، راش پوستی و انقباضات رحم در سه ماهه اول بارداری میشود.
  • اگر شما در معرضدیابت بارداری هستید، آناناس باعث بالا بردن بیشتر قند شما میشود.
  • اگر شما اضافه وزن دارید از مصرف آناناس بپرهیزید زیرا حاوی مقدار زیادی کالری است.
  • مصرف زیاد آن باعث اسهال میشود.

 

شما میتوانید انواع آبمیوه و دسر وسایر مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید و درهمان روز سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید . همچنین قابل ذکر است ، فروشگاه هایپر 724 در ایام تعطیل هم درخدمت شما عزیزان میباشد.

خرید و تحویل سفارش از فروشگاه اینترنتی هایپر 724 برای تهران و  شهرستان ها نیز امکان پذیر می باشد.