خرید لبنیات در مشهد
خرید لبنیات در مشهد

خرید لبنیات در مشهد:

لبنیات یکی از مواد غذایی پرکاربرد و ضروری برای انسان ها و جز جدا نشدنی از آنها محسوب می شود.

فراورده‌های شیر یا لبنیات به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که بر پایه شیر هستند.
برخی از لبنیات های معروف شامل شیر، خامه، پنیر، کره، ماست، سرشیر، دوغ و… است که خاصیت فراوانی برای سلامتی بدن انسان دارد که به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

شیر: شیر مایعی است حاصل از دوشش کامل غدد پستانی گاو سالم، که عاری از آغوز بوده و ترکیب اصلی شیر را موادی مانند آب، پروتئین‌ها، قند یا لاکتوز و مواد معدنی تشکیل می دهند. پایه اصلی تولید سایر فرآورده های گروه لبنیات، شیر می باشد.
برای خرید لبنیات در مشهد، می توانید به سایت فروشگاهی هایپر 724 مراجعه و خریدی جذاب را تجربه کنید.

ماست: در بین انواع لبنيات، ماست شناخته شده تر از ساير فراورده ها است و محبوبیت بیشتری در دنيا دارد.
– پنير: فرآورده تازه يا رسيده شير است که بعد از انعقاد و خروج آب پنير، از شير كامل، خامه، دوغ كره، شير چربي گرفته يا مخلوطی از آنها به دست می آيد.

کره : از چربی شیر کره حاصل می شود که به دو صورت به وجود می آید: 1- کره حاصل از زدن خامه معمولی یا خامه شیرین 2- کره حاصل از زدن خامه ترش یا خامه پرورده
در صورت خرید لبنیات در مشهد، می توانید به سایت اینترنتی و یا اپلیکیشن ما مراجعه کنید و لبنیات مدنظر خود را سفارش دهید.

دوغ: دوغ از مخلوط ماست با آب و مقداری نمک تهیه می شود و برای معطر ساختن آن از مواد اضافی مانند اسانس کاکوتی، نعناع و همچنین گلبرگ‌های خشک شده و خرد شده نوعی گل سرخ موسوم به گل محمدی استفاده می شود.

– کشک:  یک فراورده فرعی ماست، کشک است. این محصول به علت داشتن پروتئین و مواد معدنی، ارزش غذایی فراوانی دارد. رنگ کشک اغلب سفید و کمی متمایل به زرد و به ندرت قهوه ای است.
– بستنی: بستنی خامه ایست که به سرعت تا دمای منفی ۴۰ درجه سانتی گراد یخ بسته‌ است و افراد زیادی را جذب طعم خوشمزه ی خود کرده است.

خواص لبنیات :
لبنیات موادی پر خاصیت است که همه ی انسان ها از کودک گرفته تا افراد میانسال به این مواد احتیاج فراوان دارند، با خرید لبنیات در مشهد از فواید بسیار آنها بهره مند شوید.

خرید لبنیات در مشهد

– نوشیدن شیر هیچ ارتباطی با اضافه وزن یا چاقی ندارد و همین‌طور باعث کاهش وزن هم نمی‌شود، اما می‌تواند اشتها را کنترل کند. بر اساس نظرات برخی پزشکان، مصرف لبنیات کمک می‌کند تا فرد احساس سیری کند و میزان خوردن چربی را کاهش دهد.بنابراین با خرید لبنیات در مشهد، اشتها خود را کنترل کنید تا وزنی متعادل داشته باشید.

– یکی دیگر از خواص خرید لبنیات در مشهد، تقویت استخوان بندی در کودکان است. به این صورت که شیر تراکم استخوان را در کودکان بهبود می‌دهد و همچنین احتمال شکستگی استخوان‌ها در کودکی را کاهش می‌دهد. همچنین زنان بارداری که میزان زیادی لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم مصرف می‌کنند، بچه‌هایی با رشد استخوان‌ بهتر و تراکم استخوان بالاتر دارند.

– از دیگر خواص خرید لبنیات در مشهد می‌توان به تاثیر آن در بیماری دیابت اشاره کرد.
بیماری دیابت ریسک بیماری‌های قلبی، سکته و بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. بر اساس تحقیقات بسیاری از پزشکان، پروتئین موجود در شیر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی را کاهش می‌دهد. این موضوع به احتمال زیاد به این دلیل است که پروتئین شیر میزان قند خون را متعادل می‌کند.

چربی شیر به دلیل افزایش کلسترول خون، به کاهش بیماری‌های قلبی و خطر سکته کمک می‌کند. بنابراین با خرید لبنیات در مشهد، سلامت قلب خود را تضمین کنید.