Chicory
عرق کاسنی و خواص آن

 

عرق کاسنی

کاسنی، گیاهی با گل‌های آبی است که بیشتر در فصل بهار رشد می‌کند و در هوای مرطوب نیز رشد آن دوچندان می‌شود . عرق کاسنی از گیاه کاسنی بدست می آید.

 

طبع عرق کاسنی سرد است و می تواند هنگام گرم شدن دمای بدن را متعادل کند

کاسنی گیاهی است که فواید سلامتی زیادی دارد. این موارد شامل توانایی آن برای کاهش مشکلات گوارشی و معده ، کاهش درد ورم مفاصل، جلوگیری از عفونت های باکتریایی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی است. همچنین یک آرام بخش طبیعی است که می تواند با سنگ کلیه مبارزه کند و باعث کاهش وزن شود.

کاسنی و قاعدگی 1

کاسنی مسئول درمان کبد است و کاسنی با تأثیرات آن بر روی کبد باعث دفع صفرا در بدن می شود و زردی را می‌زداید و بار کبد را سبک می‌کند، به همین دلیل مسکنی تاثیرگذار برای تب محسوب می‌شود.

بسیاری از جوش های صورت ، به خاطر گرمی یا خون کثیف ایجاد می شود که منشأ همه این پدیده ها ، “کبد” است. بنابراین ، کبد باید از خون کثیف و غلیظ پاک شود. وقتی کبد تمیز می شود ، صورت پاک و بدون لکه و جوش می شود. برخی دیگر از جوش‌ها با به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می‌گردند. کبد وظیفه تنظیم هورمون‌ها را در بدن به عهده دارد که با اختلال عملکرد کبد مشکلات بسیاری از جمله اختلال هورمونی به وجود می‌آید. عرق کاسنی با دفع صفرا از بدن و بهبود عملکرد کبد، زمینه را برای تنظیم هورمون‌ها و نابودی جوش‌های ناشی از آن فراهم می‌کند.

عصاره کاسنی (عرق کاسنی) رشد تومورهای سرطانی را کاهش می دهد، گزارش های اخیر حاکی از آن است که شهد موجود در کاسنی از کیفیت بالایی برخوردار بوده که اجازه رشد تومورها را نمی دهد و خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. پلی فنولهای کاسنی اثرات مثبتی در جلوگیری از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان پستان و سرطان روده دارند .

یکی از درمان‌های سنتی و طبیعی آرتروز، مصرف عرق کاسنی است. عرق کاسنی به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی شود. افرادی که دچار دردهای مفصلی و استخوانی هستند، با مصرف کاسنی به طور قابل ملاحظه‌ای دردشان کاهش خواهد یافت.

تقویت معده و جلوگیری از ناراحتی آن و نیز خاصیت اشتها آوری یکی دیگر از خواص عرق است  که این مسائل می تواند نقش بزرگی در دوران بارداری بر مادر باردار داشته باشد چرا که یکی از مشکلات مادران باردار ، کمبود اشتها و مشکلات معده می باشد. کاسنی ، التهاب معده را از بین برده، اسید کلریدریک معده را تحریک کرده و اشتها را زیاد می کند.

 

خرید اینترنتی عرق کاسنی

 

طریقه مصرف عرق کاسنی :

بهترین زمان برای نوشیدن عرق کاسنی صبح ناشتا قبل از صبحانه است. عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی و به صورت ناشتا بنوشید تا سبب افزایش دریافت مواد مغذی از گیاه کاسنی شود.

کاسنی و شاتره:

شربت کاسنی و شاتره حاوی ویتامین‌های  A، E، C، K گروه ویتامین‌های  B، سدیم، پتاسیم، قند، آهن، پلی فنول، کولین،منگنز، فیبر، منیزیم، اسید آمینه تریپتوپان، فولیک، کلسیم، اسید سیتریک، کربوهیدارت و پروتئین است. این شربت برای افراد گرما زده و افرادی که تب صفراوی یعنی مزاج گرم و خشک مفید است؛ قند، فشار و چربی خون را کنترل کرده و برای پاکسازی کبد بسیار مفید است.

طرز تهیه شربت کاسنی و شاتره :

یک لیتر عرق کاسنی ، یک لیتر عرق شاتره ، نصف لیوان گلاب ، نصف لیوان عرق بیدمشک  ، یک لیوان سکنجبین را به با هم ترکیب کنید و هنگام خوردن به مقدار دلخواه لیمو ترش به آن اضافه کنید؛ مقدار مناسب برای مصرف روزانه این شربت سه لیوان است که باید نیم ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت بعد از غذا باشد.

مصرف عرق کاسنی نقش موثری در کاهش و کنترل فشار خون بارداری دارد . خانم هایی که به فشارخون در بارداری مبتلا هستند می توانند با مصرف عرق کاسنی ، خون و کبد خود را از سمومات پاکسازی نموده فشار خون بارداری را کاهش دهند.

بسیاری از جوش های صورت ناشی از گرمی و حرارت و یا کثیف شدن خون است . مصرف عرق کاسنی با تصفیه کبد و به دلیل سردی جوش های پوستی ناشی از گرمای بدن را درمان می کند. این عرق سرشار از ویتامین ث است که در حفظ سلامتی پوست تاثیرگذار است.  عرق کاسنی تقویت کننده کبد بوده و مصرف منظم آن سبب درخشان و شفاف شدن رنگ پوست می شود. همچنین عرق کاسنی بیماری های پوستی مانند اگزما را نیز میتواند درمان کند.

مصرف عرق کاسنی رشد تومورهای سرطانی را متوقف می کند و به تومورها اجازه رشد نمی دهد. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و پلی فنول های موجود در آن از انواع مختلف سرطان ها از جمله سرطان سینه و سرطان روده جلوگیری می کند.

عرق کاسنی خواص ضدالتهابی دارد و موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی می شود. افرادی که به بیماری آرتروز دچار هستند می توانند با مصرف عرق کاسنی از شدت دردهای مفصلی و استخوانی خود بکاهند.

گیاه کاسنی و به خصوص عرق آن می‌تواند کبد شما و بیماری های مربوط به آن را پاک‌سازی کند؛ درواقع عرق کاسنی سموم را از بدن خارج می‌کند و به این ترتیب التهاب را از بین می‌برد. یک قاشق عرق کاسنی به همراه یک لیوان آب در تصفیه خون و پاکسازی کبد نقش مهمی دارد.

شاید برای شما هم تعجب‌آور باشد که همین تأثیر کوچک روی کبد می‌تواند هورمون های شما را تنظیم کند و در افزایش قدرت باروری و تقسیم کروموزوم‌ های نر و ماده بسیار مؤثر باشد.

ترکیب  گیاه دارویی شاتره و کاسنی و عصاره و عرق آن ها برای سلامت بدن به خصوص پوست معجزه می‌کند؛ همانطور که می‌دانید، عامل عفونی و تحریک‌کننده بسیاری از جوش های صورت عملکرد نامناسب کبد است؛ عرق کاسنی به همراه شاتره، خون کثیف شما را پاکسازی کرده و صورت شما مثل آینه صاف و درخشان می‌شود. برای این منظور، بهتر است که روزی ۳ لیوان از این ترکیب جادویی را میل کنید.

بیماری های زنانه و به خصوص عفونت های شایع آن ها همیشه دردسر ساز و چالش برانگیز بوده است؛ همانطور که گفتیم، عرق کاسنی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان طبیعی است که می‌تواند با سرطان های شایع زنان مبارزه کند. همچنین خانم هایی که قصد لاغر شدن دارند، بهتر است که در میان دمنوش های لاغری از عرق کاسنی هم استفاده کنند؛ این عرق گیاهی به شما احساس سیری می‌دهد.

یکی از مسائل مهم زنان، بارداری و زایمان است؛ البته در دوران بارداری باید مصرف گیاهان دارویی به حداقل ممکن برسد تا خطراتی مثل زایمان زودرس یا سقط جنین برای خانم ها پیش نیاید؛ البته در شرایط عادی و قبل از اقدام به بارداری مصرف این گیاه می‌تواند برای هورمون های زنانه بسیار مفید باشد.

هرچه عرق کاسنی تلخ‌تر باشد خواص بیشتری دارد و در التیام امراض کبدی موثرتر است. عرق کاسنی سرشار از ویتامین C بوده و نوع وحشی آن فسفر و آهن گیاهی دارد.

کاسنی، استرس را به خاطر خواص آرامش بخشش تسکین می‌دهد. ریشه این گیاه می‌تواند برای ایجاد خواب مورد استفاده قرار گیرد.

تخم کاسنی در ترکیب با سایر دارو‌های خنک مفید و برطرف‌کننده تب‌های صفراوی، یرقان، خفقان، بیماری‌های کبدی و سردرد است.

عرق کاسنی برای مبتلایان به نقرس و هپاتیت مفید است. ایمنی در برابر بیماری‌های عفونی از دیگر خواص عرق کاسنی است.

عرق کاسنی سرشار از ویتامین C بوده و نوع وحشی آن فسفر و آهن گیاهی دارد.

از فواید عرق کاسنی برای پوست میتوان گفت که عرق کاسنی با تقویت کبد، رنگ پوست را روشن، بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را التیام، رسوبات ادراری و جوش‌های ناشی از گرمی غذاها را رفع میکند.

عرق کاسنی بهترین دارو برای افزایش نیروی جنسی است. که این یکی از خواص عرق کاسنی برای مردان است.

دیگر خاصیت عرق کاسنی این است که به دلیل آن که روی کبد اثری نیکو دارد این عضو می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها پرداخته و در افزایش قدرت باروری نطفه و تنظیم و تقسیم کروموزوم‌های نر و ماده تاثیرگذار باشد.

مصرف عرق کاسنی در درمان فشار خون، تقویت معده، کبد، کلیه، درمان ضعف اعصاب و همچنین رفع عطش بسیار مناسب است.

مصرف عصاره گیاه کاسنی به ویژه قسمت ریشه آن، باعث افزایش فیلتراسیون گلومرولی یعنی افزایش فعالیت کلیوی و در نهایت اثر ادرارآوری می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند مسئول بروز این پدیده، ماده‌ای به نام اینولین است. اینولین یک پلی‌فروکتان است که اثرات متعددی نظیر تحریک سیستم ایمنی، کاهش تعداد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا از دستگاه گوارش، کاهش خطر پوکی استخوان از طریق افزایش جذب املاح به ویژه کلسیم، کاهش خطر آترواسکلروز از طریق کم نمودن سنتزتری گلیسریدها و اسیدهای چرب در کبد و تعدیل سطح هورمونی انسولین و کلوکاگون دارد.

اثر فوق العاده عرق کاسنی روی کبد، به تنظیم هورمون‌های بدن نیز کمک می‌کند؛ زیرا وظیفه اصلی تنظیم هورمون‌های بدن نیز برعهده کبد است. شواهدی از تاثیر عرق کاسنی روی افزایش قدرت باروری نطفه و تنظیم و تقسیم کروموزوم‌های نر و ماده نیز وجود دارد که مرتبط با ثاثیر این عرق گیاهی روی تنظیم هورمون‌هاست.

جوش‌هایی که به علت غلیظ شدن خون به وجود آمده‌اند، با مصرف عرق کاسنی که مستقیماً بر عملکرد کبد تأثیرگذار است، غلظت خونشان رفع شده و همین کارکرد یکی از مهم‌ترین دلایل درمان جوش با عرق کاسنی است.
عرق کاسنی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی و سنتی برای صاف کردن کبد است. وقتی که کبد پاکسازی شده و خون کثیف و غلیظ پالایش شود، پوست شما هم شفاف و بدون لک و جوش خواهد شد.

 

خرید آنلاین عرق کاسنی در مشهد

 

عرق کاسنی بدن را سم‌زدایی کرده و میکروب‌ها را منهدم می‌کند؛ بنابراین جوش‌های میکروبی با مصرف آن بهبود می‌یابند.
درمان جوش با عرق کاسنی تنها یکی از تأثیرات این ماده برای پوست است. عرق کاسنی رنگ پوست را روشن می‌کند و بیماری‌های مزمن پوستی به خصوص اگزما را نیز التیام می‌بخشد. همچنین با داشتن انواع ویتامین‌ها، از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
در واقع عرق کاسنی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی و سنتی برای صاف کردن کبد است. وقتی که کبد پاکسازی شده و خون کثیف و غلیظ پالایش شود، پوست شما هم شفاف و بدون لک و جوش خواهد شد.

عرق کاسنی دارای فروکتوز و فیبر طبیعی است و همین فیبر موجود در کاسنی نقش مؤثری در حرکات روده و درمان یبوست دارد و به کاهش وزن نیز کمک زیادی می‌کند. گرلین یا هورمون گرسنگی، سبب می‌شود که بیشتر غذا بخورید. مصرف کاسنی و فیبر آن باعث می‌شود که ترشح این هورمون کاهش یابد و پرخوری را کنترل کند. در نتیجه به دلیل احساس سیری که در اثر مصرف کاسنی ایجاد می‌شود، غذای کمتری خورده و کاهش وزن خواهید داشت.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف عرق کاسنی باعث کاهش رشد تومور‌های سرطانی می‌شود. در واقع شهد موجود در کاسنی از خواصی برخوردار بوده که به تومور‌ها اجازه رشد نداده و همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است. علاوه بر این، پلی فنول‌های کاسنی در پیشگیری از انواع مختلف سرطان‌ها از جمله سرطان سینه و سرطان روده نقش دارند.

زردی یکی از مشکلات بسیار رایج است که کودکان در بدو تولد دچار آن می‌شوند. برای اینکه از زردی کودک جلوگیری شود، زنان باردار می‌توانند در دوران بارداری کاسنی مصرف کنند. این گیاه با پاکسازی کبد و دفع سموم آن، خون را تصفیه می‌کند و نقش مؤثری در جلوگیری از زردی نوزاد خواهد داشت. پاکسازی کبد و خون مادر از مواد زائد و سمی، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی زیبایی جنین نیز دارد.

بهترین زمان برای مصرف عرق کاسنی، صبح قبل از صبحانه و ناشتاست، بهتر است برای درمان جوش با عرق کاسنی و مصرف آن، عرق کاسنی را به آب اضافه کنید تا مواد مغذی آن را بهتر بتوانید دریافت کنید

طبع عرق کاسنی سرد است و در از بین بردن حرارت بدن و احساس سستی و ضعف و رنگ‌پریدگی و به‌خصوص مشکلات کبد بسیار مفید است. اگر طبع شما سرد است در استفاده از عرق کاسنی باید احتیاط کنید.

علاوه بر فواید عرق کاسنی، این ماده مضراتی نیز دارد. مصرف بلندمدت فرآورده‌های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های کاسنی موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود و با توجه به این که مصرف فرآورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می‌شود، مصرف عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می‌کند.

خرید اینترنتی انواع  عرقیات در مشهد 

 

شما میتوانید عرق کاسنی و دیگر عرقیجات و مواد غذایی خود را به صورت آنلاین در مشهد از هایپر 724 سفارش داده و درب منزل خود تحویل بگیرید . حتی درایام تعطیل هم سفارش از فروشگاه اینترنتی هایپر 724 نیز وجود دارد.

همچنین خرید و تحویل سفارش برای شهر تهران و دیگر شهرستان ها از هایپر 724 امکان پذیر می باشد.

 

خرید اینترنتی انواع  عرقیات در مشهد