espand
بنظرتون اسپند علاوه بر تمام خواصش ، عیوبی هم داره ؟

 اسپند

اسپند یک بوته چندساله است که می تواند تا 1 متر ارتفاع داشته باشد، اما معمولاً 0.3 متر ارتفاع دارد. در خاک خشک، ریشه های گیاه می تواند به عمق 6.1 متر برسد ؛ یک گیاه انبوه با ظاهری شبیه به سیخ، به مانند برگ های نوک تیز که به چند بخش محدود تقسیم شده است.این گیاه سه کپسول را حمل می کند که در حدود 1 تا 1.5 سانتیمتر قطر دارند و حاوی بیش از 50 دانه هستند.

بنظرتون اسپند علاوه بر تمام خواصش ، عیوبی هم داره ؟اسپند همچنین گلهای سفیدی دارد که به خصوص در ماه های اردیبهشت و خرداد وجود دارند و در حدود 2.52.5 تا 3.8 سانتیمتر قطرش است و پنج گلبرگ دارد و این گیاه بومی مناطق نیمه استوایی هند است. در حال حاضر، در شهرهای دیگر مثل نیو مکزیکو، آریزونا، کالیفرنیا، مونتانا، نوادا، اورگون، تگزاس و واشنگتن گسترده شده است.

اسپند گیاه دارویی است که در داروهای آیووردا مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. دانه هایش به ویژه دانه های خشک گیاه، برگ ها، پوست و ریشه های گیاه دارای پتانسیل دارویی بالایی هستند. مطالعات تحلیلی بر روی ترکیب شیمیایی بتا- کاربولین آلکالوئیدها انجام شده، مثل هارمالول، هارمالین و هارمین و دلیل استفاده پزشکی از این گیاه در داروهای آیووردیک مختلف هستند.

دانه های این گیاه خواص گالاکتوگوگو دارند و به مادران شیرده داده می شود که ترشح شیر را افزایش می دهد.

این گیاه در کشتن شپش سر موثر است. پوست سر را با خمیری از ریشه اسپند و روغن خردل مالش دهید که باعث می شود از شر شپش سر خلاص شوید.

همچنین میتوانید دانه های اسپند را آسیاب و در مقداری آب بجوشانید و از آن برای شستن موها استفاده کنید.

محصولات بذر اسپند نیز می توانند در رهایی از شر آفات مضر مفید باشند. هرمالین قطعاً آلکالوئید است که در داخل این گیاه وجود دارد.

دود اسپند خاصیت میکروب کشی بسیار مناسبی دارد.لذا در مکان هایی که جمعیت زیادی از جمله مهد کودک ها، مدارس و پادگان ها جمع شدند و در هوا احتمال عفونت مسری وجود دارد، اسپند دود کنید.

سفارش اینترنتی اسپند در مشهد

از مهم ترین خواص دیگر اسپند این است که به دلیل ضد عفونی کنندگی قوی، در درمان زکام و آبریزش بینی مؤثر می باشد. در این روش مقداری اسپند را به تنهایی یا همراه با حبه ای قند دود داده و سرتان را روی دود ناشی از آن قرار دهید و نفس عمیق بکشید، بعد از چندین بار تکرار مشکل شما حل خواهد شد.

دانه های اسپند را بخور دهید که برای دندان درد فوق العاده است چرا که طبق کتب طب سنتی بخور دانه های اسفند، درد دندان را درمان می کند.

یکی از روش های فوری و موثر درمان نفخ در طب سنتی استفاده از اسپند است ؛ قورت دادن آن شب ها یک قاشق غذاخوری همراه با آب ساده ترین روش رفع نفخ است.

اگر یک قاشق چایخوری اسپند را با یک قاشق چای خوری تخم رازیانه مخلوط کنید و هرشب به فرزند خود که دچار شب ادراری هستند ، بدهید ، شب ادراری کودکانی که به علت سستی کمر و ضعف مثانه شبها رختخواب خود را خیس می کنند ، درمان می شود و در ضمن صبحها یک یا دو عدد زرده تخم مرغ و کمی عسل خالص خوب میل کنند ..

بر اساس دیدگاه طب سنتی نیز اسپند به نام های سپند و اسپند معروف است است و علاوه بر خاصیت های درمانی و ضد عفونی کنندگی هوای تنفسی برای بعضی از مشکلات و بیماری ها توصیه شده است.

از همان سالهای گذشته در بعضی از نقاط دنیا بالاخص در بین ایرانیان مرسوم بوده و هست که برای دفع بلا یا دور شدن  بعضی از “چشم ها” از دود گیاه اسپند استفاده شود و انجام آن نزد عوام جامعه مورد تاکید خاصی واقع شده است.

به علت وجود خاصیت های طبی در گیاه اسپند در درمان بسیاری از بیماری ها به کار می رود و برخلاف اینکه در مورد دود کردن آن حدیثی یافت نشده است روایاتی از رویاندن اسپند و خواص آن وجود دارد.

در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله آمده است : از اسپند درخت یا برگ یا میوه ‏ای نمی روید، مگر آن که فرشته‏ای بر آن گماشته شده است تا آن را به آن که باید برساند، یا خشک شود، و در ریشه و ساقه‏اش شفا است، و در دانه آن داروی 72 بیماری.. نیز از محمد بن حکم نقل شده است:پیغمبری به خداوند از ترسویی امتش شکایت کرد، خداوند به وی وحی فرمود:دستور ده امتت اسپند بخورند که شجاعت را زیاد می‏کند.

علم و عقل بشری برای درک بعضی از واقعیت ها و حقایق زندگی ناتوان است. یکی از پدیده هایی که تا به امروز علم بشری قادر به اثبات آن نبوده است چشم زخم می باشد که همچنان هیچ دلیلی برای رد و تکذیب آن پیدا نکرده است.از دیدگاه برخی بو دادن دانه های اسپند از چشم زخم جلوگیری می کند.

در روایات آمده است که اسپند شیاطین را دور کرده و حافظ خانه و اهل آن را از شر شیطان و چشم زخم دور میکند .

از امام صادق علیه السلام درباره اسپند و کندر پرسیدند  که در پاسخ فرمودند:هیچ ریشه ای از گیاه در زمین نمیجنبد و هیچ شاخه ای در آسمان بالا نمیرود مگر آنکه خداوند فرشته ای را ماموریت داده تا آن را به قطعات خرد شده تبدیل کند یا به سرنوشتی که دارد برساند و شیطان (میکروب) از هفتاد خانه ای میگریزد که در نزدیکی خانه ای باشد که در آن اسپند است و شفا از هفتاد بیماری در اسپند است که آسان ترین آن خوره است، پس دود کردن اسپند را از یاد نبرید.اما کندر منتخب و برگزیده پیامبران سابق است و حضرت مریم(ع) از آن، کم گرفت و هیچ دودی سریع تر از دود کندر به آسمان بالا نمی رود. دود کندر میکروب ها را دفع و آفات و بلاها را طرد میکند پس دود کردن کندر را از یاد نبرید.

از امام علی علیه السلام نیز نقل شده است:ریشه اسپند، مایه علاج دیوانگی است و شاخه آن، درمان هفتاد و دو نوع بیماری است.

لاغری با اسپند روشی نوین و کاملا اثبات شده برای افرادی است که قصد کاهش وزن و تناسب اندامشان را دارند .اگر چه بسیاری از ما تاکنون فکر می کردیم که اسپند تنها برای دفع چشم زخم و نظر کارایی دارد اما با مطالعه مقاله سلامت وب امروز به این نتیجه خواهید رسید که می توانید از  این گیاه شگفت انگیز برای درمان سایر مشکلات و کاهش وزن و رسیدن به لاغری نیز استفاده نمایید .

با توجه به طبیعت گرم اسپند این ماده می تواند در زمینه لاغری بسیار سودمند بوده و اثرات اعجاب برانگیزی به همراه داشته باشد.

یکی از راه های کم کردن دور شکم استفاده از گیاه اسپند می باشد. اسپند ۷۰ مرض را درمان می کند، گرم و خشک است و لذا وزن را کم (کاهش وزن و لاغری) می کند و خوردن ۴۰ روز آن باعث روشن شدن حکمت در دل می گردد.

حداقل خوراک آن ۳ دانه و حداکثر یک قاشق غذاخوری است. اسفند مغز را گرم می کند و باعث شادابی مغز و زداینده میکرب هاست (مخصوصا صبح) و خوراک اسپند سودا زدا و بلغم زدا است (به شرطی که جویده نشود) جویدن اسپند باعث سمی شدن آن می شود.

اسپند را همه باید یک دوره ۴۰ روزه ، روزی یک قاشق مرباخوری اجرا کنند چون اسپند سودا زدا و بلغم زدا است، از این جهت شجاعت آفرین است و تقریبا همه بلغم اضافه دارند، اگر با خوردن آن مشکل دارید لااقل روزی یک مرتبه اسپند را دود کنید تا هم فضا و هم مغز استریل شود و در خانه هایی که مریض هست صبح و شب حتما دود کنند.

روش شستن اسفند بسیار ساده می باشد .کافیست اسپند را در یک سبد یا پارچه توری ریخته و در حدود 6 الی 7 بار آن را با آب سرد آب کشی نموده و سپس با قرار دادن آن در مقابل نور غیر مستقیم خورشید خشک نمایید .با این عمل  زردی و مضرات اسپند خارج شده و شما می توانید به راحتی از اسپند برای لاغری دور شکم خود استفاده نمایید .

دانه‌ های اسپند و گل آن آلکالوئید‌ های گروه بتا کربولین و تانن دارند. وجود این مواد باعث تسکین درد های قاعدگی خانم ها می‌شود. اگر پریود نامنظم دارید، طبع گرم اسپند می‌تواند به شما کمک کند.

برای این منظور، می‌توانید به صورت مصرف خوراکی و روزانه از دانه آسیاب شده اسپند استفاده کنید.

اسپند یکی از گیاهان است که برای درمان تب نامنظم به کار می رود. هم چنین برای درمان الاریام مداوم مفید است اما در موارد حاد زیاد موثر نیست.

دانه های این گیاه به عصاره، القا یا به شکل پودر داده می شود.

خاصیت مسکنی این گیاه برای درمان بی خوابی مفید است.

خاصیت اسپند برای خانم ها فقط به این موارد ختم نمی‌شود. دانه های این گیاه خواص گالاکتوگوگو دارند و به مادران شیرده در افزایش شیرکمک می‌کند.

برای رفع سنگینی گوش و کری گوش و صدای گوش می توانید اسفند را در آب ترب و روغن زیتون بجوشانید و 3 قطره در گوش بریزید. بعد از چندین بار استفاده متوجه بهبودی خواهید شد.

روغن اسپند خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند در کاهش حساسیت و خارش پوست موثر باشد. همچنین مالیدن روغن اسپند برای ترک پوست  مفید است. برای درمان جذام و زخم های پوستی نیز مؤثر است.

بله درست شنیدید،اسپند نه تنها دوست پوست و موی شما است بلکه برای تمام اجزای صورت و بیماری های مرتبط با آن گزینه درمانی بسیار مناسبی است. عفونت چشم، عفونت و درد گوش، دندان درد و پرش ناگهانی و تیک های عصبی اجزای صورت خود را با بخور و دود اسپند درمان کنید.

تنقیه با روغن اسپند باعث تسکین درد کمر و سیاتیک می‌شود. همچنین دانه اسپند برای درمان سردی کلیه و رحم بسیار مفید است. اگر بیماری سیاتیک دارید، به مدت ۱۵ شب مقدار ۵ گرم اسپند را با آب بخورید البته در مصرف این ماده چه به صورت خوراکی و چه استعمال خارجی نباید زیاده‌روی کنید.

مقداری دانه اسپند را بو دهید و سپس آسیاب کرده و با عسل مخلوط کنید و روزی سه حبه میل کنید تا بتوانید مواد افیونی را ترک نمایید.

خرید اینترنتی اسپند در مشهد

مضرات اسپند:

1- مصرف ناصحیح اسپند باعث عوارضی همچون تشنج ، تهوع ، سکسکه ، ترشح بیش از حد بزاق و سیستم اعصاب مرکزی می شود. سمی بودن این گیاه به اندازه ی است که حتی حیوانات هم با مصرف آن دچار مسمومیت می شوند و مواردی از مرگ از و میر حیوانات نیز گزارش شده است. در قدیم برای کم کردن میزان سمی بودن این گیاه آن را در آب چند بار خیس می کردند

2- استفاده بیشتر از حد دارویی اسپند، ممکن است باعث سقط جنین، استفراغ، دپرسیون و توهم زایی شود.

3- دود غلیظ اسپند باعث می‌شود که نایژه‌های فردی که دارای بیماری آلرژی و آسم است  واکنش‌‌ نشان دهند و با ایجاد اسپاسم و انقباض، موجب تشدید علایم آسم شوند. دود اسپند در صورت استفاده مکرر، میتواند حتی در افرادی که آسم ندارند نیزباعث حساس شدن ریه‌ها و بروز علایم آسم بشود.

خوردن دانه های خشک اسپند همراه با کمی خاکشیر تقطیر ادرار و سستی ادرار را درمان می کند. خوردن مخلوطی از دانه های اسپند و تخم رازیانه بی اختیاری ادرار و دفع شبانه ادرار را درمان می نماید البته برای درمان این بیماری باید از رژیم های خاص نیز پیروی نمود در مورد اول پرهیز از خوردن لبنیات و ترشیجات و در مورد دوم حتما باید از معجون عسل و زرده تخم مرغ در صبحانه استفاده کرد. جوشانده اسپند در تسکین دردهای عصبی گوش توام با آب ترب و روغن زیتون بسیار موثر است. البته به علت سمی بودن از مقدار بسیار کم در این جوشانده باید استفاده کرد. برای رفع استسقا»، سیاتیک سو» دارد خوردن خیسانده دانه های آن جهت تحلیل مواد سوداوی و تصفیه خون و نرم داشتن سینه نافع است اگر ۳۰۰ گرم دانه اسپند رابا چهار برابر آب بجوشانند بعد صاف کنند و با صدگرم عسل و هفتاد گرم روغن کنجد مخلوط کرده و به تدریج در طول یک ماه بخورند برای تنگی نفس مفید است و سرفه خشک و رطوبتی را درمان می کند بخور اسپند بر درمان دندان توصیه شده مقدار خوراک اسپند نباید زیاد باشد دود اسپند ضدحساسیت است، چکاندن آب اسپند پخته شده در چشم، پرخونی و قرمزی چشم را التیام می بخشد.

 

شما میتواند از طریق لینک ذیل اسپند و انواع کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی از هایپر 724 در مشهد سفارش دهید و در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید . سفارش کالا برای تهران و دیگر شهرستان ها نیز امکان پذیر می باشد.

خرید اینترنتی اسپند در مشهد